گریتینگ کامپوزیت :

گریتینگ کامپوزیت یک ماده ساختاری مدرن است که به طور گسترده در تأسیساتی استفاده می شود که حفاظت از سطح در برابر خوردگی و قرار گرفتن در معرض محیط های تهاجمی شیمیایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است:

هواپیمایی،

کشتی سازی،

راه آهن

پالایش نفت،

معدن و غیره.

گریتینگ کامپوزیتی در تأسیساتی که شرایط آب و هوایی و استفاده از مواد شیمیایی خطر سر خوردن را ایجاد می کند، خود را ثابت کرده است:

صنایع نفت

صنایع شیمیایی

کشاورزی

انرژی

بخش ساختمانی

گریتینگ کامپوزیت دارای خواص دی الکتریک و رسانایی حرارتی کم است که آن را برای چیدمان محل با لوازم الکترونیکی با دقت بالا - از شرکت های کشاورزی گرفته تا صنایع با فناوری پیشرفته - ضروری می کند.

لازم به ذکر است که گریتینگ کامپوزیت دارای جذابیت زیبایی شناختی بالایی هستند که باعث محبوبیت این ماده در سازماندهی مناطق شهری، محوطه سازی و منظر می شود.

فن آوری تولید گریتینگ:

دو جزء برای ساخت گریتینگ کامپوزیتی استفاده می شود: فایبرگلاس و رزین. اولی یک عملکرد تقویت کننده را انجام می دهد. دومی - به طور محکم اجزاء را متصل می کند.

تکنولوژی تولید گریتینگ فایبرگلاس به این صورت انجام می شود: الیاف و رشته های فایبرگلاس در قالب های مخصوص با اندازه های سلول مربع مشخص ریخته می شود و سپس با رزین ترموست پر می شود. در طول فرآیند تولید، فایبرگلاس به طور مساوی در تمام جهات و در ارتفاع توزیع می شود. نتیجه یک ساختار یکپارچه جامد است که می تواند بارهای زیادی را تحمل کند.

مواد چسباننده بسته به شرایطی که در آن کفپوش استفاده می شود انتخاب می شود. رزین می تواند انواع مختلفی داشته باشد.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد گریتینگ کامپوزیت، رنگ بندی آن است. در ساخت شبکه سلولی، رنگدانه رنگی به رزین اضافه می شود. به طور سنتی، گریتینگ های کامپوزیت در رنگ های خاکستری، سبز، سیاه و قرمز ساخته می شوند. با این حال، فایبرگلاس را می توان در هر سایه ای مطابق با کاتالوگ RAL رنگ کرد.

انواع پوشش برای گریتینگ کامپوزیتی:

نوع پوشش بستگی به شرایط عملیاتی و خواسته های مشتری دارد. گریتینگ های کامپوزیتی را می توان در چندین نوع و مدل تولید کرد:

ü فاقد روکش و پوشش

ü پوشش داده شده با ماسه کوارتز

شرکت پایپ گستر گریتینگ کامپوزیتی را با استفاده از آخرین تکنولوژی تولید می کند. سفارشات در کمترین زمان ممکن انجام می شود، ارسال کالا به سراسر کشور انجام می شود. موجودی بزرگ گریتینگ کامپوزیت در انبار. تولید محصولات با توجه به اندازه های فردی امکان پذیر است.

گریتینگ کامپوزیت یک ماده نوآورانه است که در بسیاری از صنایع مورد تقاضا است. نسبت به فلز و سایر مصالح ساختاری دارای تعدادی مزیت غیرقابل انکار است. اول از همه، ما در مورد مقاومت در برابر خوردگی بالا صحبت می کنیم. فایبرگلاس برای مدت طولانی زنگ نمی زند و خراب نمی شود. سازندگان گریتینگ ادعا می کنند که عمر گریتینگ کامپوزیت بدون تعمیر و نگهداری اضافی به 50 سال یا بیشتر می رسد! علاوه بر این، گریتینگ کامپوزیتی یک ماده ساختاری سبک، بادوام و مقاوم در برابر آتش است. مقاومت در برابر طیف گسترده ای از دما و قرار گرفتن در معرض محیط های شیمیایی تهاجمی. در تاسیساتی که احتمال یخ زدگی، انباشته شدن برف یا ریختن سوخت و روان کننده ها زیاد است، ضروری است. گریتینگ کامپوزیت از فایبرگلاس و انواع مختلف رزین ساخته می شوند. بسته به شرایط عملیاتی به شرح زیر، پوشش های مختلفی روی سطح گریتینگ اعمال می شود.

نوع شناسی سطح: ویژگی ها و دامنه

1-سطح زمین صاف

ویژگی ها : برای اجسامی که نیازی به ضد لغزش ندارند استفاده می شود.

حوزه : طراحی عناصر ساختمانی در ساخت و ساز شهری، تاسیسات آبرسانی - سرپوش های منهول، جمع کننده ها و سینی های آب، آبنماها، استخرها، حصار در تاسیسات صنعتی و عمرانی، طبقات مرتفع، پهنه بندی، پارکینگ بوم گردی، طراحی مناطق عابر پیاده.

2-سطح با شیارهای مقعر

ویژگی ها : روی اجسامی که خطر لغزش زیاد و همچنین تجمع آلاینده ها به شکل خاک و برف وجود دارد استفاده می شود.

محدوده : طبقات، پله ها، ایستگاه های خدمات، خدمات خودرو، رمپ، کشاورزی، دامپروری.

3-سطح با ماسه کوارتز یا تراشه های مرمر پوشیده شده است

ویژگی ها : دارای بالاترین خاصیت ضد لغزش است.

محدوده : تاسیسات صنعتی، پله ها، عرشه ها، اسکله ها، لنگرها، شرکت های تامین برق - نیروگاه های حرارتی و نیروگاه های برق آبی.

4-سطح بسته با ماسه کوارتز یا بدون پانسمان

ویژگی ها : حداکثر عملکرد خواص ضد لغزش.

محدوده : پروژه های صنعتی خطرناک و پیچیده، سایت های خدماتی، مناطق حمل و نقل با ترافیک سنگین، سکوها، سکوهای مسافربری، کف گودال ها و دره ها .

5-سطح رسانای الکتریکی

ویژگی ها : به دلیل پوشش کربنی خاص، هیچ انباشتگی الکتریسیته ساکن وجود ندارد.

محدوده : اشیاء با قابلیت انفجار افزایش یافته است.

علاوه بر انواع پوشش های ذکر شده، انواع مختلفی از جمله: پوشش در یک طرف و دو طرف، اعمال کوارتز بر روی سطح صاف و مقعر وجود دارد. پایپ گستر تولید کننده گریتینگ های جوشی، اکسترود شده و کامپوزیت می باشد. برای تمام سوالات، لطفا با متخصصین شرکت پایپ گستر تماس بگیرید.

گریتینگ: کاربرد در ساخت و ساز، معماری، محوطه سازی

پیشرفت ثابت نمی ماند - این عبارت به طور دقیق سرعت ظهور مواد جدید را برای ساخت و ساز و توسعه سرزمین ها توصیف می کند. یکی از این مواد فوق مدرن قرن هور گریتینگ است. چرا دقیقا او؟ پاسخ واضح است: قیمت مقرون به صرفه، دوام عملیات، و همچنین طیف نسبتاً گسترده ای از کاربردهای مواد با کیفیت بالا علت محبوبت این دسته از عناصر می باشد. این کفپوش به دلیل ساختار سلولی، هم خاک خیابان و هم برف و باران را به خوبی عبور می دهد و از تجمع نزولات جوی جلوگیری می کند. ساخته شده از فولاد گالوانیزه، توری ضد لغزش در برابر دماهای پایین و بالا مقاوم است. با توجه به این ویژگی ها، این ماده در برابر خوردگی مقاوم است. علاوه بر مزایای فوق، گریتینگ به عنوان یک مصالح ساختمانی مقاوم در برابر آتش طبقه بندی می شود که امکان استفاده از آن را در بسیاری از صنایع، مشاغل و سایت های ساختمانی فراهم می کند. برای ساخت و ساز و محوطه سازی مناطق، شرکت ما سه نوع گریتینگ را به شما پیشنهاد می کند. متخصصان این شرکت به شما در درک ویژگی های مصالح ساختمانی پیشنهادی کمک می کنند.

گریتینگ جوش داده شده:

این نوع پوشش فلزی شبکه ای از نوارهای اصلی فولادی و میله های اتصال اضافی است. به لطف این طراحی، پوشش در برابر تغییر شکل تحت بارهای زیاد روی مواد مقاوم است. عناصر فلزی جوش داده شده با روی پوشانده شده است، که دوام مواد را افزایش می دهد و در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت می کند.

بر اساس ویژگی های طراحی، گریتینگ های جوش داده شده را می توان برای تشکیل سقف های بین کف، نرده ها، راهروها، پله ها و پل های هوایی استفاده کرد.

گریتینگ فشرده:

گریتینگ پرس شده نیز نوعی توری است که از نوارهای باربر و عناصر اتصال تشکیل شده است. یکی از تفاوت های اصلی با گریتینگ های جوشی، روش ساخت آن است. نوارهای فلزی در گریتینگ جوش داده شده توسط جوش مقاومتی به هم متصل می شوند، در حالی که از روش پرس سرد برای اتصال عناصر باربر در گریتینگ فشرده استفاده می شود.

گریتینگ های جوش داده شده معمولاً از فولاد و سپس روکش روی ساخته می شوند، در حالی که گریتینگ های فشرده و پرسی از هر دو فولاد ضد زنگ و آلومینیوم ساخته می شوند.

وجه تمایز مهم گریتینگ فشرده از گریتینگ جوشی، ظاهر پوشش است. ساختار توری جوش داده شده به دلیل تکنیک های ساخت، از نظر زیبایی کمتری نسبت به توری پرس شده خوشایند است. بنابراین، یک گریتینگ فشرده برای تزئین نمای خیابان، راه پله های مسکونی، سازه های بالکن و برای تزئین سازه های معماری مناسب خواهد بود. گریتینگ های جوشی در انواع سازه های فنی، انبارها و شرکت ها استفاده می شود.

گریتینگ فاضلاب برای فاضلاب های بحرانی - نحوه انتخاب صحیح

یکی از عناصر مهم فاضلاب های رگباری شبکه طوفانی است. این جزئیات سیستم را از ورود زباله های مختلف به داخل سازه محافظت می کند و به جذابیت بصری آن می افزاید. در مورد اینکه چه نوع گریتینگی برای فاضلاب حاصل از سیلابها و روانابها وجود دارد و در این مقاله مورد بحث قرار خواهد گرفت.

گریتینگ فاضلابی در زهکشی سیلابها برای اهداف مختلف استفاده می شود:

آنها سینی های زهکشی را می پوشانند که هر سیستم فاضلاب طوفانی را تشکیل می دهند

آنها از دریچه های منهول که آب را جمع آوری می کنند محافظت می کنند.

همچنین گریتینگ فاضلابی برای فاضلاب سیلابی می تواند سایر عناصر ساختاری مانند تله های شنی را بپوشاند.

برای اینکه فاضلاب بارشی و سیلابی به مدت طولانی و با کیفیت کار کند باید با میله پوشانده شود.

گریتینگ های فاضلابی از چه موادی ساخته می شوند؟

ویژگی اصلی که توسط آن گریتینگ فاضلابی به انواع مختلف تقسیم می شود، مواد ساخت است.

پلاستیک؛

چدن؛

فولاد.

گریتینگ های پلاستیکی اغلب در مناطق پارک، مکان های تفریحی یا در ساخت و ساز مسکن خصوصی استفاده می شود.

گریتینگ های پلیمری دارای بسیاری از ویژگی های مثبت هستند:

عمر طولانی، که تا حد زیادی با مقاومت پلاستیک در برابر دمای شدید و محیط های شیمیایی تهاجمی تضمین می شود.

سهولت نصب به دلیل وجود بست های مخصوص محصولات استاندارد.

وزن سبک، نصب سازه های پلاستیکی را تا حد زیادی تسهیل می کند.

توان عملیاتی بالا با استفاده از مواد ترموپلاستیک و پلیمری حاصل می شود که پس از پردازش بسیار صاف می شود و مانعی برای حرکت آب ایجاد نمی کند.

تنوع طراحی، که به شما امکان می دهد ابعاد توری ها را بسته به طول کانال به صورت دستی تغییر دهید.

تنها عیب توری های پلاستیکی استحکام کم آنهاست که امکان استفاده از آنها را در بزرگراه ها یا فرودگاه ها نمی دهد. مکان هایی که بارهای سنگین به سازه وارد می شود.

برای حل مشکل با بار زیاد می توان از گریتینگ های چدنی برای فاضلاب استفاده کرد. آنها برای چنین موقعیت هایی عالی هستند و در مناطق صنعتی، فرودگاه ها، بزرگراه ها و سایر مناطق شلوغ استفاده می شوند.

مزایای گریتینگ های چدنی عبارتند از:

مقاومت عالی در برابر خوردگی.

عمر طولانی و مقاومت مکانیکی بالا.

ترکیبی خوب از قیمت و محصولات با کیفیت.

مقاوم در برابر تغییرات ناگهانی دما.

علاوه بر خود توری ها، این دسته شامل ورودی های آب طوفان است که برای ساخت آنها از چدن خاکستری استفاده می شود. چنین طرح هایی زمانی مناسب هستند که نیاز به نصب قطعه ای باشد که دارای ابعاد غیر استاندارد باشد. وزن آنها کمی کمتر از چدن معمولی است، بنابراین معمولاً در پارکینگ ها، پمپ بنزین ها یا در کناره های بزرگراه ها استفاده می شوند.